subota, 25. travnja 2020.

Milen. V. Šelmić, Novi Sad, R Srbija



 




Milen. V. Šelmić
Novosadski pesnik, slikar, esejista i kritičar.

Rođen, 15.maja 1959. u Prokuplju, Srbija.

Po obrazovanju pravnik, žurnalista, istoričar umetnosti.

Živeo i radio u više evropskih zemalja.

Objavljivao, mahom pod pseudonimima, eseje, književne, likovne i filmske kritike, kao i filozofske rasprave, na španskom, italijanskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Bio je urednik nekoliko časopisa i revija za nauku, kulturu i umetnost.
Autor je i priređivač više pesničkih i proznih zbirki.

U pripremi je zbirka pesama "Jelenski tragovi", a u toku je i rad na međunarodnom projektu "Poema Balkan".
U planu je skori izlazak knjige eseja "Sedam ogledala poezije" (na engleskom), kao i zbirka poezije "Nemi jezik" (Nemušti jezik), na slovenačkom jeziku.
Pred izlaskom iz štampe je zbirka poezije “Sve i (ili) ništa o Heleni”.

U više navrata živeo je i radio u Bosni i Hercegovini, u poslednjem periodu u Republici Srpskoj, u Banja Luci.
Sada ponovo živi i stvara u Novom Sadu.

Osnivač je i izvršni direktor "Novosadskog književnog kluba", 
i pokretač Međunarodnre pesničke Akademije. 


NEKO TE TRAŽI

U vetru odzvanja jeka
Obalom pustom koračam
Sve dalje mami me reka
Ne,
Ne mislim da se vraćam

Dok zore još sviću jasno
Lovci se kriju u raži
Za mene je odavno kasno
Tebe još neko traži

Poslednje zime su suve
Sumorne, sive, bez snega
Sve moje noći su gluve
K’o temelj ledenog brega

Konačnu presudu daće
Onaj što sudbine važe
Mog daha skoro nestaće
A tebe i dalje traže

Nicaće krinovi beli
Lebdeće poneka rima
Sve što smo hteli i smeli
Odneće prokleta zima

Daleko od svake laži
Daleko od svih dilema:
Tebe i sad neko traži
A mene…

A mene nema.




MAESTRO


ne pričam o svom životu
jer je to priča podugačka
i ne svakom zanimljiva
ispričana na moj način
iz mog ugla
verovatno većini nevažna
ponekom neshvatljiva
ponekom prijemčiva

te priče
uglavnom
više nema nego što ima

isto kao i mene

ne pričam o svom životu
ne zbog toga što nešto krijem
nego zato
što bi oni koji ponešto znaju
hteli da saznaju više
a ja im eto ne dam više
ne dam
zato što sam skot
prokletinja jedna
ili svašta drugo takvo

ne pričam o svom životu
iako bi to bila naoštrena priča
sa gomilom podviga i podviznika
sa bulumentom bezumnika i bezveznika
i sa nekim mestima
na kojima bi se mnogi prepoznali

kao u pesmama zakasnelih srpskih romantičara
na primer Šantića ili Dučića

imam osećaj da sam i sâm zakasnio
sa rođenjem ili sa življenjem
svejedno

ne pričam o svom životu
jer hoću da ti čujem glas
tvoj pravi pravcati glas
hrapav i prozukao od zime i duvana
hoću da čujem tebe kakva jesi
u danima kad sive jesenje kiše
čine da sve bude sumorno i hladno
umorno i gladno
kao oči
i kao dan

ne pričam o svom životu
zato što tu i nema šta da se priča
ili ima i previše toga
što ne stane u priču
mislim da je stvar u tome
što ja to ne umem da ispričam
pa ću morati da sačekam nekog maestra
da ispriča
odnosno da prepriča moju priču
da iznova izmisli likove
da iznova imašta mesta
 
ne pričam o svom životu
nikad
i nikada neću o tome pričati

sve dok se ne pojavi Maestro

a onda ću znati koliko vredi moja priča



CrossOver

Sazrele su jesenje kiše
Za berbu po mračnim ulicama

Još malo pa će prvi sneg

Nekom možda i poslednji

Utapajući se u sivilu dana
Puštam odgovore da prestignu pitanja

Slutnje dobijaju potvrdu u značenjima

Odgovori su
Kao i pitanja
Samo o odlasku i samo o povratku

Sve je izvesnije da povratka više nema

Nikad se neću vratiti na mesta
Nikad se neću vratiti u vreme
Nikad se neću vratiti ni sebi

Prošlo je vreme davanja
Prošlo je i vreme primanja
Postoji još samo
Vreme čekanja

Odlazak je samo jedan
Još je samo taj preostao

Sazrele su jesenje kiše
Za sve protivrečnosti i sudare
Koji se nikako ne mogu razrešiti   
Niti pomiriti

Ostalo je još samo
Da sve to shvatim
I prihvatim       

Slutnje su opravdale svoja značenja 
Odgovori su se otrgli pitanjma 

Sazrele su jesenje kiše
Za suzu i za molitvu

Uskoro će i prvi sneg 

Za mene verovatno poslednji








Nema komentara:

Objavi komentar